mandag 8. september 2008

42 deltakere på startstreken

.. og noen er allerede godt igang. Over halvparten har allerede opprettet blogger, FØR kursstart :-) De fleste har også skrevet innlegg på bloggen sin. En fantastisk start!

Frem til uke 39 skal vi nå gå igjennom tingene 1-4. Dvs.:
#01 Web 2.0, #02 Blogging, #03 RSS og Atom, #04 Direkte kommunikasjon

!! Husk å sende meg adressen til bloggen før dere går videre til Ting 3; RSS og Atom. !!

Dere vil se at 2.0-gjengen i Finnmark (lista i bloggen her nede til høyre) blir stadig større, etterhvert som dere lager blogg og jeg får lagt dere til. Da er det bare å klikke dere inn på hverandres blogg/er, se om det er mulig å hente noen tips og gi hverandre kommentarer på innlegg. Prøv dere frem!

Heter det forresten blogg eller blogger i flertall på norsk? Noen som vet? Skriv en kommentar her til dette innlegget da vel ;-)

3 kommentarer:

Ester i Vadsø sa...

Det må hete 'Blogger' i flertall, ser ingen grunn til noe annet

Anita Steigre sa...

Jeg vil gjerne bruke bloggER i flertall. :-)
Har ikke sjekka blåboka, så jeg vet ikke sikkert... tenkte det var fint å få kommentarer på innlegget her også.

Logikk er ikke alltid veien til svaret; man skriver jo Internett med stor "i", det er jeg fortsatt uenig i, men de som kan det (Sylfest &co) mener det er egennavn. Dem om det.

Anita Steigre sa...

Og idag har vi rundet 50 deltakere!! Og 39 har allerede laget bloggER :-)