mandag 26. januar 2009

Oppsummering og tilbakemeldinger

I god 2.0-stil ønsker vi på fylkesbiblioteket oss tilbakeldning på 23ting og 2.0-gjennomføringen her i Finnmark. Vi har ikke hatt samlinger underveis, noe som har gjort det mer krevende for hver deltaker. Er dette allikevel en form som har fungert? Ser vi for oss at man kan bruke denne formen for læring til andre ting også?

Da vi startet var det 52 påmeldte. Noen har ikke kommet i gang, men alle har laget blogg! De fleste har gjort mange oppgaver, og pr dato er det 17 som har fullført. Tatt i betrakning at dette er egenstudie, syns jeg det er flott!

Som kursdeltaker ser jeg hvor mye som ble gjort i forkant av Nullkonferansen (fra hver deltaker), og kunne ønsket meg en samling midt i - på den måten å få flere til å henge med. Samtidig vet jeg hvor dyrt og - ikke minst - vanskelig det kan være å komme seg på kurs/seminar en dag eller to, så kanskje det sånn sett var greit å holde seg til avslutningskonferansen?

Skriv kommentar her på bloggen - eller sendt på mail til anita.steigre[at]ffk.no
Send gjerne både negative og positive tilbakemeldinger! Det er de negative (les: den konstruktive kritikken) man lærer av.

Og - til dere som ikke ennå har fullført: det er bare å fortsette i eget tempo, og ta kontakt om det er noe dere lurer på.

2 kommentarer:

Lillian sa...

Jeg synes dette er en ypperlig form for læring! Har brukt nettstedet, Anita & Ivar, andre deltakere og andre deltakeres blogger mens jeg har jobbet med oppgavene. Midt i blinken for meg i hvert fall! Jeg ønsker meg et kurs i avansert søking på nett - i samme form som dette.

Anita Steigre sa...

Ønsket ditt er notert, Lillian :-)

Det er bare å ta en titt på bloggen din, så forstår man at du har hatt mye utbytte av 2.0 - moro! Og - det er ekstra gøy å se at dere i Kirkenes fortsetter å jobbe med dette og tar i bruk stadig nye 2.0-verktøy.